fredag 27. mars 2009

amish og lille gong-gong

Akkurat nå er jeg omtrent 1 minutt fra å bli gal. Jeg skulle laste ned musikk for pappa, men ingenting funka. Det ville ikke laste ned, og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor. Jeg prøvde et annet program, en annen pc, men det viser seg at ingen tekniske ting vil samarbeide i dag. Etter en proppfull uke, med klikkende ipod og forsvinnende usb-ledninger, tomme batterier og mobil på avveie var dette dråpen som nesten fikk meg til å hive alle elektriske dubbetingser i peisen og la dem smelte ihjel mellom flammene.
Hos oss pleier vi å skylde på lille gong-gong. Det er ifølge pappa og hans slekt, en liten kinesisk mann som sitter inni alle dingsebomser (hovedsakelig ting merket: made in china) og morer seg med å klusse til ting og tang der inne, slik at de som skal bruke det ikke får det til. Jeg vet ikke helt hvor pappa og de har det fra, men greit er det i allefall, å ha en å skylde på, selvom det ikke akkurat endrer så mye på situasjonen.
Men kanskje jeg skal bli amish (retning innenfor kristendommen som lever helt uten elektrisitet). Det virker jo litt greit å slippe alt det stresset som elektrisitet har tatt med seg. Slippe å bekymre seg over pc'en som må på reperasjon eller om huset kommer til å begynne å brenne fordi du glemte å ta ut rettetanga fra stikkontakten. Likevel har det jo gjort livet vårt utrolig greit på andre måter. Jeg er jo rimelig avhengig av mobil, og tanken på å være uten data og tv over lang tid funker bare på hytta. Såe, kanskje jeg dropper den amish-greia, men lille gong-gong skal få svi en gang.
Blir ikke dere også rimelig lei av alle ting som aldri funker som det skal?

1 kommentar:

  1. ok :)
    ja, det kan være den er litt for stor da, det er H&M størrelser

    SvarSlett