søndag 28. desember 2008

jula er ikke over etter julaften

julaften, 100 % ginatricot

Jeg blir bittelitt irritert over folk som sier at jula er over etter julaften. Det er jo nesten da den begynner, for jula varer ikke bare i noen få dager. Jeg er enig i at julaften er høydepunktet, helt klart, men det er da ikke over etter pakkene. Det er så mye mer enn det, og jeg synes faktisk litt synd på dem som ikke har det sånn. For meg er det julegodt, julehefter og julefilmer helt fram til nyttår, og trives svært så godt med det. Julestemningen avtar, det må jeg ærlig innrømme, men nei, den er ikke borte. Og jeg skal ha den heelt til klokken tolv på nyttårsaften :)

Men over til julaften, som ble svært så vellykket. Den begynte som vanlig med julemorgen, julestrømper og vennegaver, og fortsatte med Tre nøtter til askepott og Reisen til julestjerna. Deretter var det julegrøt med mandel, som ingen fikk og derfor ble jaktet videre på i riskremen. Vi var i kirken som vanlig, hadde en meget god ribbemiddag og en flott hau med gaver som skrek etter å bli åpnet. Jeg fikk blant annet Ipod touch, høytalere, penger, pysj, smykker, bøker, spill, tøy og forskjellige dilleting. Veldigveldig fornøyd med innhøstningen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar