mandag 1. desember 2008

juleshopping i Oslo

Beklager for dårlig blogging. Jeg legger skylden på en hau av prøver og tentamener. Og det faktum at jeg har vært bortreist fra både hjem og data de siste dagene.
Rett etter jeg kom hjem fra engelsktentamen på torsdag, pakket jeg sakene mine, og meg og pappa dro på en femtimers busstur til Oslo og litt videre. Nærmere eksakt Fetsund, hvor mine kjære besteforeldre med sin gale kattunge bor. Fredag dro meg, pappa og onkelen min en tur inn til Oslo. Jeg kjøpte meg faktisk ikke så mye til meg selv. Et par basic-topper og ansiktsmaske med mineraler fra dødehavet (spennende, men dyr). Jeg kjøpte derimot mange gaver til familien, så nå er jeg på god vei med juleshoppinga. Julegatene i Oslo var ikke så mye å skryte av, men julemarkede nede på rådhusplassen var kjempekoselig!


De andre dagene gikk unna til laging avjulekurver og julekort som ble ganske så fine om jeg skal si det selv, snakking om spøkelser og andre fenomener ved spisebordet, lesing, besøk hos noen andre i familie og besøk fra noen andre i familien. Og ikke minst; kattekos. Farfar og Bestemor har nemlig fått seg en ny katt, Kasjmir den fjerde. Blanding av bengaler og et eller anna som moren har falt for på gaten. For en gal katt! Den har bitt meg på plasser jeg ikke trodde en liten katt var i stand til å kunne klare; albuen og helen blant annet. Den river ned både det ene og det andre og er ikke akkurat helt til å stole på. Men den er jo helskjønn fordeom.


Herlig ikkevel?

Søndag var det hjemreise, på fire timer og 30 minutt denne gangen. Direktebuss lønner seg visst. Jeg var innom Deli De Luca før avreise for å kjøpe 0.5 liter med Ben & Jerry is, som jeg skulle klare å stappe i meg før den smeltet. Du kan tro jeg ble mett. Men årh! Jeg elsker Ben & Jerry's og har gjort det helt siden jeg smakte det fra automaten på hotellet i London. Nå er jeg sjeleglad for jeg har nettopp fått vite at det skal komme til Seven Elleven. Jippi! Foruten om å stue meg med is, ble resten av tiden brukt til å lese og høre på musikk. Hadde egentlig planer om å lese matte til tentamen, men tror du det ble noe av det? Neida.

namnam!

2 kommentarer:

  1. Muttern og Fattern !!!

    Jeg så forresten en dame på tv idag som het Jørund eller hvordan det staves :P

    SvarSlett
  2. jørund er mannenavn! hun må være transvestitt eller noe.

    SvarSlett