lørdag 11. oktober 2008

høsten


Ja, nå er høsten her. Mange mener høsten er en trist årstid, med regn, vind og mørke kvelder. Personlig elsker jeg den. Å kunne kle seg i strikketøy, kose seg med en kopp kakao, og ikke minst sitte inne å se film uten å få dårlig samvittighet. De vakre høstfargene på trærne og mørket ulmende over deg. Koselig! Når vi like godt er inne på høst, kan jeg jo fortelle litt om høstferien jeg tilbrakte langt inni de svenske skoger. Vi er på et torp, jeg har vært på hvert år i hele mitt liv. Det er tv der og i utgangspunktet opptil flere kanaler, men noen hadde tatt med seg omformeren (den som gjør at kanalene kan komme inn) hjem. De hadde i tillegg tatt med seg dvd-spilleren, så det ble ikke så mye tv-titting som vanlig. Vi var en dag i Karlstad, hvor jeg kjøpte jakken, tightsen og lua jeg har på meg på bildet over. Ellers ble det mye brettspill, lesing og sopplukking (jeg kan ikke fordra sopp, men det er ganske morro å plukke det). Plukka ikke den på bildet vel og merke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar