onsdag 29. oktober 2008

tiddelibom ?



Jeg sto opp som jeg pleier å gjøre på en helt vanlig dag. Jeg vasket og stelte meg, og dro fra gardinene på rommet mitt. Gjett hva jeg så?! Snø! I oktober. Det er jo helt feil, men jeg ble faktisk litt glad. Det er jo utrolig fint med den hvite snøen over et ellers så kjedelig underlag. Seinere begynte det å lave ned, og jeg synes egentlig det var greit også. Men, idyllen skulle ikke vare lenge. Da vi kom ut fra hallen etter gym, regnet det og snøen var forvandlet til ekkelt slaps. Det pøste på med regn, og senere begynte det å hagle i tillegg. For et ekkelt vær! Jeg vil ha ordentlig snø, eller ingenting. Jeg foretrekker heller storm enn sludd og slaps. Håper alt forsvinner og at snøen kommer tilbake igjen første søndag i advent :)

Jeg synes forresten jeg har vært ganske flink i dag. I stede for å slenge meg ned foran tv'en, og la timene gå unna i en fei, lagde jeg meg en stor kopp med varm te og leste i boka som jeg har brukt litt lang tid på. Jeg får nesten aldri tid til å lese, eller drikke te for den saks skyld. Selvom begge deler er herlig!
Leser Den Sjette Klagesang av William Broderick. Ganske tung og lang, men absolutt en god bok :)
Noen som har lest den?

2 kommentarer: